Follow Michelles hörna

söndag 1 mars 2009

Potträning och nötrutor




Jag har en sååå duktig flicka! vi har börjat med potträning och igår så sprang hon själv till toa och kissade på potten. Men det bästa av allt det här är nog det att hon oxå bajsade på pottan.


Hennes min när det kommit nåt i pottan är oslagbar... hon ser helt överlycklig ut...

Jag är en stolt mamma nu :)

Bakade oxå nåt hur gott som helst igår helt själv utan barn... Jag måste bara få dela med mig, så här kommer det;

Nötrutor

2dl havregryn
½dl skalade sesamfrön
100g smör
½dl socker
2tsk vaniljsocker
½dl ljus sirap
2½ msk kakao
1dl rostade salta cashewnötter
  • värm en stor stekpanna på spisen, häll i havregrynen och rosta dem. Förvara dem sedan i en skål
  • Rosta sesamfröna på samma sätt.
  • Lägg i smöret och smällt tillsammans med fröna
  • Häll i sockret, vaniljsockret, kakaon och sirapen och låt blandninegn koka ihop i ett par minuter.
  • Hacka cashewnötterna grovt, lägg dem och havregrynen i smeten och rör om.
  • Klä en form, ca 15 x 20 cm med bakplåtspapper, häll i smeten och jämna ut ytan med en sked och ställ i kylen för att stelna.
  • Lägg "chokladplattan" på en skärbreda, sikat över florsocker och skär i lagom stora bitar.


Lycka till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar